Mama

Klimbos en de Efteling

Het waren maar twee dagen, maar o wat was het genieten. De boel even de boel laten, een dag kiezen die je eigenlijk gewoon moest werken en dan je eigen plan trekken. Niet naar de klok kijken, alleen met elkaar bezig zijn en niet aan morgen denken. Check, check, check; allemaal gedaan deze dagen!

Zondagmorgen zijn we heel rustig gestart. We sliepen tot een uur of een acht en Jordy had, door zijn vrijgezellenfeest, nog niet ingepakt. Rond kwart over tien waren we dan echt klaar om te vertrekken. Stiekem is de auto altijd weer voller dan gedacht, zeker als je bedenkt dat we maar één nachtje wegblijven.
We vertrekken naar Van der Valk in Gilze. Het is rustig onderweg en om kwart over 11 parkeer ik de auto op het parkeerterrein. Aangezien we onze hotelkamer nog niet in kunnen, lopen we eerst het naastgelegen speelbos in. Dikke aanrader hoor! Xavi is eigenlijk nog wel wat klein voor het speelbos, maar we hebben ons er prima vermaakt. We hebben geklommen, gerend, we hebben ons verstopt en we zijn van de kabelbaan gegaan. Dikke pret allemaal. Er is ook een speurtocht met letters en een grote speeltuin, maar deze bewaren we voor als Xavi wat groter is. We eten nog een broodje op een bankje en wandelen rustig terug naar het hotel.

Als we bij de weg aankomen, vallen we met onze neus in de boter. Er rijdt een gigantische stoet vrachtwagens voorbij. In het Westland kennen we deze stoet als de Ooievaarsrun, waarbij vrachtwagenchauffeurs mensen met een verstandelijke beperking de dag van hun leven bezorgen. In Gilze is de stoet iets langer dan we gewend zijn. Een oorverdovend lawaai van alle toeters, zwaaiende mensen en opstoppend verkeer. Ik vind het een prachtig en belangeloos tafereel. Na vrachtwagen 185 vindt onze peuter het welletjes geweest, en terecht, en lopen we verder naar het hotel. We eten een taartje en drinken wat voordat we naar onze hotelkamer gaan. We proberen Xavi te laten slapen, maar dat lukt natuurlijk niet. We vertrekken naar het zwembad en nadat we gezwommen hebben én weer helemaal opgefrist zijn, gaan we eten in het restaurant. Het eten is heerlijk en we genieten met volle teugen. Het lukt niet altijd om een goed gesprek te voeren als je met een peuter uit eten bent, maar vandaag lukt ook dat redelijk.

Het licht gaat vrij vroeg uit. Rond tien uur is het helemaal stil en donker. Xavi wordt ’s nachts wakker van een nachtmerrie, maar slaapt tussen ons in gewoon weer verder. Om half 9 worden we wakker van de wekker. Dat is nog eens een mini vakantie. Om half 9 , wakker worden van de wekker, omdat je naar de Efteling moét. Poeh poeh, wat hebben we het zwaar.

We ontbijten, pakken weer in en rond half 11 staan we op het parkeerterrein van de Efteling.
Kleine domper, het is best wel druk. Ik had er niet aan gedacht dat het in Belgie dus al Paasvakantie is. Het mag de pret echter niet drukken.
Het zonnetje schijnt heerlijk en we wandelen door het sprookjesbos. We rijden mee met de trein, gaan in de draaimolen, genieten van de Droomvlucht en Symbolica en we doen mee aan alle andere hysterische kinderactiviteiten. Om 6 uur eten we wat in het La Place restaurant en we rijden, zonder files, naar huis.
Wonder boven wonder blijft Xavi wakker in de auto en we besluiten langs mijn schoonouders te rijden. Zij hebben vandaag de sleutel gekregen van hun nieuwe lunchroom! We gaan even kijken en knabbelen daar nog wat weg. Xavi ziet de spaghetti van opa en dat wil meneer natuurlijk ook. Uiteindelijk is het half 9 voordat we thuis zijn. Xavi in bed, wasmachine aan en tijd om terug te gaan naar de realiteit. Werk morgen en de mannen zijn nog een dag samen. Die gaan voor de laatste keer hun pak passen! Door met deze week.