Persoonlijk

Even eruit..

In dit overzicht veel foto’s van ons weekje vakantie. We gingen een weekend weg met mijn ouders en mijn zus en de dagen erna besteedden we met ons gezin in een ander vakantiepark. Het was voor mij veel tijd om te piekeren, dingen op te schrijven en te wandelen. De mannen vermaakten zich vooral met zwemmen, klimmen en spelen. Xavi maakte tijdens onze vakantie gigantische sprongen in zijn ontwikkeling. Dagen zonder luier, onder water zwemmen en zelf klimmen over touwbruggen. Hier zijn de foto’s!

Vrijdag
De gang staat vol met spullen, tijd om te gaan! Ik haal de auto van een parkeerterrein achter ons huis. De auto heeft een aantal dagen stilgestaan en hij is echt vreselijk vies geworden! Na de vakantie maar even schoonmaken. Rond tien uur vertrekken we. Na aankomst gaan we lunchen, zwemmen, we maken het huisje in orde. Als de rest van de familie arriveert gaan we nog lekker uit eten. Ik maak nergens foto’s van. Oeps. De eerste foto maak ik pas weer als Jordy en ik ‘s-avonds samen een drankje gaan doen. Het voordeel van weggaan met familie, oppas is altijd bij de hand.

Zaterdag
We zijn allemaal vroeg op en mijn vader en zusje gaan op pad voor het ontbijt. Ik twijfelde erover om mee te gaan, maar als ik een foto krijg toegestuurd van de rij waar ze instaan, ben ik blij dat ik niet mee ben. We relaxen in het huisje, gaan zwemmen, lunchen met elkaar en als iedereen weer in het huisje is gaan we lekker gourmetten.

Zondag
Het laatste dagje met de familie alweer. Morgen gaan wij verder naar een ander vakantiepark. Voor de afwisseling gaan we vandaag zwemmen, wandelen en naar de kinderboerderij. We nemen het er nog even van, Jordy en ik gaan er ’s avonds weer samen op uit.
Ook doen we in de winkel wat inspiratie op voor de decembermaand. We kopen niets. Beetje trots wel dat dat lukt.

Maandag
We gaan er vandoor. Op naar deel twee van de vakantie. Rond twaalf uur zijn we op het nieuwe park en we beginnen wederom met lunch . Verder doen we een beetje rustig aan. We ontdekken het park en Xavi geeft al zijn speelgoed een plek in ons nieuwe huisje. We hebben nu een badkamer/parkeergarage. Prima combinatie toch?
Na het eten gaan we nog heel even zwemmen. Xavi neemt ongeveer vijf minuten de tijd om het zwembad te ontdekken en daarna besluit meneer dat hij ons niet meer nodig heeft. Hij zwemt er zo vandoor. Kleine waterrat.

Dinsdag
Aangezien ik mijn make-up en mijn haarborstel vergeten ben (oeps!) , besluiten we om even naar een dorpje in de omgeving van het vakantiepark te rijden. Het dorpje stelt niet veel voor, maar we kopen wat ik nodig heb en we nemen wat lekkere broodjes mee voor de lunch. Ook kopen we stickers voor Xavi. Hij zet ineens vaart achter het zindelijk worden en daar horen stickers bij!

Als we terugkomen gaan we lekker pannenkoeken eten. We hebben tussendoor de zwemtassen opgehaald en na de lunch gaan we lekker zwemmen. De mannen althans. Ik ga eerst een stuk wandelen en daarna ga ik wel het zwembad in, maar ik vermaak me aan de kant.

Woensdag
De mannen vertrekken naar het zwembad, ik sluit later aan. Xavi wordt steeds vrijer in het water en dat is heel leuk om te zien. Hij wil graag onder water zwemmen en we hebben hem beloofd dat we bij vijf stickers een zwembril voor hem kopen. Voor de dag om is zijn er vijf stickers verdiend. Dus die zwembril komt er. We lunchen in het zwembad. De mannen delen een panini en frietjes, ik eet yoghurt. ’s – Middags gaan we nog even klimmen in de jungle en we gaan lekker uit eten.

Xavi is moe, maar gedraagt zich voorbeeldig bij het eten. Ik heb een kleurboekje meegenomen en een boekje van elektro. Groot succes hier en we hebben geen kind aan hem. Tussendoor wil hij nog wel even knuffelen met papa. Mijn favoriete uitzicht.

Donderdag
Deze dag brengt niets nieuws onder de zon. Zwemmen, klimmen en ’s avonds gaan we uit eten. We vermaken ons nog even in de speelhal, waar Xavi heel graag even op een auto wil rijden. Hij is nog net te klein eigenlijk, dus Jordy gaat met hem mee. We eten in een Italiaans restaurant. Xavi vermaakt zich wederom prima en wij kletsen wat af. Als we teruglopen is het laat en donker. Er is weinig licht en uiteindelijk lopen we op een pad waar alleen de maan voor wat licht zorgt. Ik word er een beetje nostalgisch van. En een beetje sip ook wel. Toch probeer ik te genieten. Van het feit dat we gezond zijn, bij elkaar zijn en zomaar samen een paar dagen weg kunnen.

Vrijdag
De hele week ging eigenlijk wel aardig, maar vandaag zit ik er wel doorheen. Ik ben mijn verdrietige gevoel na gisteren niet kwijtgeraakt en ik wil eigenlijk wel naar huis. Het plan was al om vandaag naar huis te gaan, maar we gaan nu alleen wat eerder.
De vakantie afgesloten, een laatste patatje bij de McDonalds en dan zijn we weer thuis. Opruimen, wassen en boodschappen doen. Er komt na een week vol lekker eten weer iets gezonds op tafel. (Wat óók lekker is!)

Zaterdag
Ik probeer me weer oké te voelen, maar het lukt nog niet echt. We gaan even de deur uit, op zoek naar een bed voor Xavi. Ik krijg een berichtje van een vriendin en spontaan besluiten we om met elkaar te lunchen bij de Intratuin. Onze mannen zijn ook bevriend en zo zitten we een flinke poos met elkaar om tafel. Het is gezellig en het leidt me af.
Als we thuis komen hoor ik dit van mijn driejarige: ‘Mam! Ik heb een goed idee! Zullen we een grote hut maken? Dan kunnen we er in slapen.’
Ik overweeg om te weigeren, maar besluit erin mee te gaan. Een paar uur later staat er een grote tent en na een avondwandeling langs de waterweg kruipen er met z’n drieën in. #familygoals

Zondag
Ik word als eerste wakker in onze hut. Ik heb hoofdpijn en ik ben chagrijnig (what else is new?) Ik fluister Jordy in zijn oor dat ik even naar buiten ga en vijf minuten later loop ik tussen de kassen. Het is nog vroeg, alsof ik alleen op de wereld ben. Als ik na een half uur weer thuis ben, voel ik me beter.
We gaan met mijn schoonouders naar een groot tuincentrum in de buurt. Ik ben gek op kerst en ik wil altijd heel graag naar bepaalde tuincentra met grote kerstshows. Dit is er één van. Toch loop ik daar ook weer verdrietig te zijn. En daar wordt ik dan weer boos van. Lekker bezig, Elian.
We lunchen met mijn schoonouders en als we thuis zijn doen we nog even rustig aan. ‘s- Avonds verwachten we vrienden om wat spelletjes te spelen. En al heb ik er absoluut geen zin in, het wordt erg gezellig. En dat ondanks het feit dat ik werkelijk alle spelletjes verlies. Goede keuze dus deze spelletjesavond.

De foto’s die je hierboven ziet, zijn alweer van een aantal weken geleden. De weken erna heb ik absoluut geen puf, zin en concentratie gehad om foto’s te maken en stukjes te schrijven. Vandaag voel ik me wel aardig en ik hoop dat dit even zo blijft. Zodat ik weer wat stukjes kan schrijven. Want ik merk wel dat dat me soms ook wel helpt en ik merk ook dat ik best wel weer wat te vertellen heb! Ik ga er weer voor om met enige regelmaat stukjes te plaatsten op mijn blog.